۴ تاکتیک اعتبار سنجی بازار برای برنامه ریزی کسب و کار بهتر

۴ تاکتیک اعتبار سنجی بازار برای برنامه ریزی کسب و کار بهتر

اعتبار سنجی ایده کسب و کار روشی است که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. تکنیک‌های راه‌اندازی ناب و روش‌های برنامه‌ریزی کسب‌وکار، نحوه درک و توسعه مفاهیم جدید کسب‌وکار را تغییر داده‌اند. نتایج اعتبارسنجی موفقیت آمیز نیز می تواند به خوبی در طرح کسب و کار شما برای متقاعد کردن سرمایه گذاران و سایر دریافت کنندگان طرح تجاری به کار رود.

در این مقاله، ما هر دو روش محبوب و کمتر استفاده شده اعتبار سنجی ایده را پوشش خواهیم داد. اینکه چگونه از بینش‌های به‌دست‌آمده می‌توان برای پیشنهاد سرمایه‌گذاران و استراتژی ورود به بازار استفاده کرد، برای درک ارزش کار اعتبارسنجی دقیق مهم است.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

عملیات اعتبار سنجی بازار که گفتگو با مشتری را امکان پذیر می کند، همچنین به کارآفرین فرصتی می دهد تا پیشنهادات خود را بهبود بخشد و قبل از سرمایه گذاری و احتمالاً قرار دادن منابع بیش از حد در محل نامناسب، استراتژی ورود به بازار را اصلاح کند.

۴ تاکتیک اعتبار سنجی بازار برای کسب و کار

عملیات اعتبار سنجی بازار گفتگو با مشتری را امکان پذیر می کند. همچنین به کارآفرین فرصتی می دهد تا پیشنهادات خود را بهبود بخشد. همینطور قبل از سرمایه گذاری و احتمالاً قرار دادن منابع بیش از حد در محل نامناسب، استراتژی ورود به بازار را اصلاح کند.

4 تاکتیک اعتبار سنجی بازار برای کسب و کار

۱- تاکتیک راه اندازی مصاحبه ها

نظرسنجی، به عنوان یک تاکتیک اعتبارسنجی راه اندازی ناب، معمولا برای ارائه بازخورد کیفیت (در مقابل کمیت) انجام می شود. بنابراین، یک قانون بسیار مهم هنگام ایجاد متن مصاحبه این است که سؤالات بله/خیر و تعداد زیادی سؤالات باز بپرسید. در حالت ایده‌آل، اینها چیزی را در مورد راه‌حلی که در ذهن داشتید نشان نمی‌دهند. بلکه باید بینش بیشتری نسبت به مشکل مشتریان بالقوه و عادات مصرف شما ارائه دهند.

سوگیری مصاحبه‌گر یک مشکل واقعی است. بنابراین در حالت ایده‌آل، فردی که با او مصاحبه می‌کنید نباید بداند که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید. آن‌ها به شما شاخص‌های مثبت زیادی می‌دهند که بعداً با اعتبارسنجی ایده اشتباه می‌کنید. اما همه فقط می‌خواستند شما اعتماد به نفس داشته باشید. زیرا شما فردی با شخصیت هستید و در نتیجه اکنون با یک مشکل بزرگ روبرو هستید( عدم علاقه واقعی پولی به مشتری).

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

۲- تاکتیک اعتبار سنجی استارتاپ (نظرسنجی رسانه های اجتماعی)

مزیت عمل‌گرایانه نظرسنجی‌های رسانه‌های اجتماعی برای هر بنیان‌گذاری که یا دنبال‌کنندگان خود را دارد یا می‌تواند حمایت کافی برای مشارکت کانال‌ها یا گروه‌های دیگر را برای یک نظرسنجی جدی به دست آورد، این است که انجام آن‌ها سریع و آسان است.

به عنوان مثال، فیلد متنی کوچک برای نظرات، پیشنهادات یا حتی یادداشت های صوتی در ابزارهای نظرسنجی حرفه ای محبوب است. در ضمن، نظرسنجی های فیس بوک را می توان به گونه ای تنظیم کرد که شرکت کنندگان بتوانند خود فیلدهای پاسخ را اضافه کنند. این گاهی اوقات می تواند انگیزه های ارزشمندی نیز ایجاد کند.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

هنگام طراحی نظرسنجی‌های اجتماعی، مهم است که مطمئن شوید از افراد مناسب، به روش درست، چیزهای درست را می‌پرسید. کانال‌های اجتماعی به همان اندازه که سرگرم‌کننده هستند، سردرگم کننده نیز هستند. یک کلمه اشتباه می‌تواند به معنای تفاوت بین نرخ‌های مشارکت گسترده باشد که منجر به نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها یا نادیده گرفته شدن کامل می‌شود.

تاکتیک راه اندازی کمپین تست PPC

۳- تاکتیک راه اندازی کمپین تست PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)

این یک تاکتیک بسیار محبوب است و باید در اولویت قرار گیرد. زیرا در بسیاری از موارد، کمپین‌های PPC نزدیک‌ترین راه ممکن به چالش‌های بازاریابی واقعی اند که در انتظار شما هستند. اگر نمی توانید با یک کمپین آزمایشی ۱۰۰ دلاری اعتبارسنجی سود دریافت کنید، ۹۰٪ مواقع، یا نسخه تبلیغاتی شما ناقص است یا ایده شما ناقص است. از اولی باید با انجام تحقیقات اولیه رقبا و مخاطبان و آزمایش نسخه ها/تصاویر مختلف در یک کمپین (۲-۳ آگهی آزمایشی) اجتناب کرد.

در مورد اعتبار سنجی فروشنده و مشتری خارجی بدانید.

مشکل دوم جدی‌تر است. اگر ۲۰۰ دلار در PPC به یک چشم‌انداز منتهی نمی‌شود، باید استراتژی یا حتی کل مفهوم خود را به‌طور جدی بازنگری کنید. تاکتیک اعتبارسنجی PPC به شما کمک می‌کند تا به هزینه‌های جذب مشتری، از CPC (هزینه به ازای هر کلیک)، CPA (هزینه به ازای هر اقدام) و مراحل مختلف تبدیل دیگر، دید عمیق تری داشته باشید. ارزش عمل، و در نتیجه تفسیر یک نوع هزینه، بسته به اینکه به دنبال ثبت نام، خرید، دانلود یا سایر اقدامات هستید، می تواند بسیار متفاوت باشد.

نکته:

از آنجایی که فیس‌بوک و گوگل سعی می‌کنند تبلیغات با کیفیت بالا را به کاربران خود ارائه دهند، ساخت کمپین‌های آزمایشی با حداقل منابع واقعاً دشوارتر شده است. برای استفاده مؤثر از فیس بوک، به یک صفحه هوادار با حداقل ۱۵۰۰ لایک نیاز دارید تا از تبلیغات مناسب برخوردار شوید. برای گوگل ادوردز به یک وب سایت کاملا کاربردی با محتوا نیاز دارید.

در حالی که فیس‌بوک هدفمندتر معمولاً تبلیغاتی را که در صفحات شیک Unbounce یا LaunchRock قرار می‌گیرند را تایید نمی‌کند، Adwords این روزها چنین تبلیغاتی را تایید نمی‌کند. برای آزمایش PPC، احتمالاً نباید از Revcontent، Outbrain و سایر شبکه‌های نمایشی استفاده کنید. مگر اینکه قبلاً یک وب‌سایت غنی از محتوا داشته باشید و ابزار و نحوه هدف‌گیری صحیح آن را بدانید.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

۴- تاکتیک اعتبار سنجی راه اندازی فروش آزمایشی

ایده این است که شما احساس هیجان انگیز دریافت پول واقعی برای راه حل بازار خود را از یک مشتری تجربه کنید. زمانی که شخصی پول نقدی را که به سختی به دست آورده اید در ازای شاید فقط یک قول به شما تحویل می دهد، اعتبار نهایی است.

اگر با تلفن خوب صحبت می کنیدبا مشتریان خود تماس بگیرید. اسکریپت فروش را در دستان خود تمرین کنید. سعی کنید برخی از سفارشات را دریافت کنید. شما تنها کاری را انجام می دهید که کسب و کار شما قطعاً برای رونق به آن نیاز دارد: شما در حال فروش هستید!

در مورد کاهش ریسک تجارت خارجی بدانید.

اعتبار سنجی

برچسب‌ها:, , ,