امنیت تجارت بین الملل و کاهش ریسک تجارت خارجی

امنیت تجارت بین الملل و کاهش ریسک تجارت خارجی

احراز روابط مشکوک کشورهای پیشرو در زمینه شفافیت اطلاعات، شاخص‌هایی را برای اعمال مشکوک مشخص نموده‌اند. چناچه شرکتی، با اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط باشد که این افراد شاخص‌های مربوط به رفتار مشکوک را دارا باشند، ولیدیفای می‌تواند این روابط مشکوک را تشخیص داده و آن‌ را ارائه دهد. ولیدیفای، اعتبار تجارت شماست.
خدمات ولیدیفای در حوزه اعتبارسنجی فروشنده و مشتری خارجی

احراز روابط مشکوک و لیست سیاه

بررسی در لیست سیاه (500 فهرست بین‌المللی) ولیدیفای به لطف دسترسی به بیش از 500 فهرست سیاه و تحریم بین‌المللی، می‌تواند وجود شرکت مورد نظر را در این لیست ها مورد بررسی قرار دهد.

اعتبارسنجی مالکیت معنوی

مالکیت معنوی ولیدیفای می‌تواند صحت نشان تجاری، دامنه‌های ثبت شده،‌ اطلاعات مربوط به ثبت اختراع، استانداردها، کپی‌رایت (اعم از اثر و ...) و سایر موارد مشابهی که مربوط به یک شرکت هستند را نیز در اختیار شما قرار دهد.

اعتبارسنجی شرکت‌های مرتبط

در صورتی که یک شرکت، با شرکت‌های هم‌مجموعه (هلدینگ) و ... ارتباط داشته باشد،‌ رتبه اعتباری آن شرکت‌ها نیز توسط ولیدیفای بررسی خواهد شد. ولیدیفای، اعتبار تجارت شماست.
با شما هستیم
با هدف توسعه و تسهیل تجارت، ارائه‌ی خدمات آنلاین تخصصی در حوزه استعلام و اعتبارسنجی شرکت‌ها و اشخاص غیرایرانی، سامانه ولیدیفای در سال 1401 راه‌اندازی گردید و فعالیت خود را آغاز نمود. مخاطبین ولیدیفای تجار، بازرگانان و همچنین تولیدکنندگان ایرانی هستند که نیازمند ارتباط حرفه‌ای با سایر شرکت‌های خارجی می‌باشند. خدمات ما، حاصل ارتباط با مراکز دولتی، رسمی و همچنین تلاش و بررسی کارشناسان ما در کشور‌های مختلف است که این مهم می‌تواند روی کاهش ریسک‌های موجود در تجارت خارجی بسیار تاثیرگذار باشد. ولیدیفای تنها پایگاه استعلام اطلاعات و اعتبارسنجی شرکت‌های خارجی در ایران است که پوشش روزافزون کشور‌های مختلف را در ذیل خدمات خود داراست. به ولیدیفای خوش‌آمدید
سوالات متداول کاربران
ولیدیفای با بهره گیری از شبکه های استعلامی متعدد و منابع مختلف داده های عظیم ثبتی و نیروهای متخصص، تلاش می کند تا چالش احراز اعتبار شرکت های هدف تجاری را برای تجار از میان بردارد. اطلاعاتی از قبیل تاریخچه اطلاعات ثبتی سوابق قضایی، اطلاعات مجوزها، اطلاعات مدیریتی، روابط مشکوک، اطلاعات ذینفعان، اطلاعات مرتبطین، تحلیل مالی و تفسیر وضعیت اعتباری از شرکت هدف توسط ولیدیفای در اختیار شرکتهای تولیدی و تجاری قرار می گیرد تا این شرکت ها بتوانند دادههایی کاملا شفاف را از شریک تجاری جدید خود به دست بیاورند. ولیدیفای، اطلاعات شرکت های بیش از ۱۴ کشور را پوشش می دهد و فرایند سنجش اعتبار شرکت های هدف را در کمترین زمان در اختیار متقاضیان قرار می دهد، علاوه بر این تحلیل و تفسیر وضعیت اعتباری را به صورت خلاصه ارائه می دهد تا شرکت ها در کمترین زمان بتوانند اعتبار شرکت هدف را محک بزنند.
اعتبارسنجی و یا شناخت شرکت مقابل توسط تجار یکی از چالش هایی است که فعالان اقتصادی همیشه با آن دست و پنجه نرم کرده اند. این چالش در بسیاری از موارد موجب شده است که تجار با شرکای غیرقابل اعتماد و نامعتبر تجارت کنند و این مساله ضررهای بسیاری را برای برخی فعالان اقتصادی ایجاد کرده است . ولیدیفای با بهره گیری از شبکه های استعلامی متعدد و منابع مختلف داده های عظیم ثبتی و نیروهای متخصص، تلاش می کند تا چالش احراز اعتبار و اعتبارسنجی شرکت های هدف تجاری را برای تجار با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن از میان بردارد.
تجارت بین المللی نیز مانند هر فعالیت اقتصادی دیگری از پیچیدگی های بسیاری برخوردار است که یکی از آنها شناخت دقیق شریک تجاری است. شرکت های مختلف در سراسر جهان به دلیل محدودیت های موجود در دسترسی به داده های مختلف، می توانند رزومه ها و پورتفولیو های غیرواقعی از خود تهیه کنند و در اختیار شرکت های موجود در کشورهای دیگر قرار دهند. بر این اساس هیچ گاه نمی توان با تکیه بر اطلاعات ارائه شده توسط خود شرکت به اعتبار حقیقی آن شرکت پی برد و آن را به عنوان شریکی تجاری در نظر گرفت. در نتیجه شناخت دقیق شرکت هدف پیش از آن که به یک شریک تجاری تبدیل شود، امری لازم است و تمام تولیدکنندگان و تجار باید آن را یکی از ملزومات اصلی تجارت در نظر بگیرند.
آمارهای موجود در کشور ما نشان می‌دهد که شرکت‌های مالیات دهنده تقریبا تنها نیمی از تعداد شرکت‌های ثبتی را پوشش می دهند و نیمه دیگر یا کاغذی هستند و یا هیچ وقت به فعالیت نپرداخته اند. این میزان در کشورهای پیشرفته و با اقتصاد شفاف، تا رقمی حدود ۲۰ درصد نیز کاهش پیدا می‌کند. به این معنی که ۸۰ درصد از شرکت‌های ثبتی مالیات دهنده و فعال هستند و تنها ۲۰ درصد از شرکت‌های ثبتی ممکن است کاغذی و یا غیر فعال باشند. این داده ها حاکی از آن است که احتمال برخورد با شرکت‌های غیر معتبر در مبادلات مختلف تجاری امری اجتناب ناپذیر است. حال اگر بدون احتساب شرکت‌هایی که امور ثبتی خود را نیز انجام نداده اند، ۲۰ درصد از شرکت‌های ثبتی را غیرفعال در نظر بگیریم، منطقی خواهد بود که بگوییم ریسک تجارت بدون شناخت با یک شرکت حدود ۲۰ درصد است. به عبارت دیگر ۲۰ درصد احتمال دارد که تجار و تولیدکنندگان با یک شرکت نامعتبر مواجه شوند که این رقم می‌تواند ریسک بالایی را برای تجارت به وجود آورد. اکنون اگر این ریسک را به میزان تجارت خارجی کشور ایران ربط دهیم، با احتساب تجارت خارجی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار، چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار در معرض ریسک قرار خواهد گرفت.
ولیدیفای اطلاعات شرکت‌های بیش از ۱۴ کشور را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و تلاش می کند که با جلوگیری از بروز ریسک‌های تجاری حاکی از عدم شناخت مانع متضرر شدن اقتصاد ایران و از بین رفتن سرمایه های کشور شود.