این مقدمه ای برای موضوع است که بر ایجاد روابط قابل اعتماد با ارائه دهندگان خدمات تمرکز دارد. برای ایجاد یک کسب و کار و تجارت بین المللی اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد روابط پایدار و قابل اعتماد است. این اعتماد باید با مشتریان، کارمندان، ارائه دهندگان خدمات و مقامات باشد. نکات مهمی وجود دارد. باید از آنها آگاه باشید. صادقانه به آنها عمل کنید. به این ترتیب می توانید روابط تجاری خود را گسترش دهید. ۹ مورد بسیار مهم وجود دارد. در این محتوا شما را با آنها آشنا می کنیم.
در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.
به دلیل تفاوتهای فرهنگی، باید زمان بیشتری را برای ایجاد روابط اختصاص دهید. بازار جدید آداب و رسوم و تاریخچه است. روزنامه های محلی را بخوانید. از مشتریان و رقبا بازدید کنید. به تاریخچه شغلی شخصی شرکای تجاری بالقوه خود نگاه کنید. زمانی را در بازار جدید خود بگذرانید. اطمینان حاصل کنید که زمینه های حاصلخیزی برای ایجاد اعتماد ایجاد کنید.
در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.
اول از همه، در مورد اینکه چه کسی هستید و در رابطه کاری که می خواهید ایجاد کنید به دنبال چه چیزی هستید، صادق باشید. اطمینان حاصل کنید که درک موضوع شرکت شما برای سایر شرکت ها آسان است. یک وب سایت واضح به چند زبان داشته باشید. سازمان خود را نشان دهید. چه کسی مالک شرکت شماست؟ مشتریان عمده، پروژه های کلیدی و شرکای تجاری اصلی را نشان دهید.
در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.
همین امر در مورد خودتان نیز صدق می کند:
یک نمایه لینکدین گسترده داشته باشید. رابطه را با معرفی یک شریک متقابل قابل اعتماد یا کنسولگری محلی کشورتان شروع کنید. شفاف باشید و فقط شرکای تجاری را انتخاب کنید که شفاف هستند. ارائه دهندگان خدمات را با ارائه خدمات واضح و با شرایط و ضوابط موجود بر اساس درخواست شما ترجیح دهید.
در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.
وفاداری یک محرک مهم اعتماد است. کارمندان مدت زیادی در شرکت می مانند؟ پایه سرمایه گذار ثابتی وجود دارد؟ مشتریان طولانی مدت زیادی وجود دارد؟ آیا اعضای هیئت مدیره چندین سال در هیئت مدیره حضور دارند؟ آیا یک شرکت، پایگاه مشتری رو به رشدی دارد؟ همه اینها شاخص های خوبی برای اعتماد هستند. آنها را به دیگران نشان دهید و هنگام انتخاب شریک به دنبال این نکات بگردید.
در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.
نشان دهید که سازمانی هستید که خط مشی ثابتی از بهبودها و پیشرفت های محصول دارد. نشان دهید که در حال ورود به بازارهای جدید هستید. گواهینامه های کیفیت جدیدی به دست آورده اید. نشان دهید که پایگاه کارمندان شما در حال رشد است و اخیرا جوایز مصرف کننده یا کارفرما را دریافت کرده اید. شرکا به دنبال این علائم هستند. زیرا آنها یک شاخص کلیدی سلامت برای شرکت شما هستند.
در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.
یک رابطه تجاری، مانند هر رابطه ای، تنها در صورتی موفقیت آمیز است که هر دو طرف منافع طرف مقابل را درک کرده و از آنها مراقبت کنند. برای اینکه واقعاً دیگری را درک کنید، باید برای گوش دادن وقت بگذارید. درک بهتر مساوی است با شانس بیشتری برای ایجاد یک رابطه تجاری بلند مدت. به برد دو طرف فکر کنید. سپس به سرمایه گذاری در درک متقابل ادامه دهید.
در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.
احتمالاً به شرکتی که انتظار دارد در عرض یک ماه رهبر بازار شود اعتماد نخواهید کرد. در جاه طلبی خود واقع بین باشید، هم در حجم و هم در جدول زمانی. در شروع روابط تجاری بسیاری از اشتباهات رخ می دهد. زیرا شرکت ها در حال فروش بیش از حد خود هستند. اطمینان حاصل کنید که در مورد برنامه ریزی تجاری خود واقع بین هستید.
در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.
یکی از محرک های کلیدی در ایجاد اعتماد، انجام کاری است که قول می دهید. هم در کارهای کوچک (ساعت ۱۰ صبح با شما تماس خواهم گرفت) و هم در کارهای بزرگ (تحویل آن دکل نفتی جدید به موقع). آنچه را که قول می دهید عمل کنید. فرهنگی را ایجاد کنید که در آن هر دو شریک آنچه را که قول می دهند را انجام دهند. مطمئن شوید که واقعاً این را به خوبی مدیریت می کنید.
در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.
با ظرافت به هر شکستی از جانب خود اعتراف کنید. تخلف خود را به گونه ای توضیح دهید که دیگران بتوانند آن را درک کنند. هنگامی که نیاز به شکستن وعده دارید (به دلیل اینکه ناخواسته بیش از حد متعهد شده اید یا به دلیل شرایط خارج از کنترل شما) به سرعت به طرف مقابل اطلاع دهید. از اینکه نمی توانید به قول خود عمل کنید عذرخواهی کنید. سپس برای جبران آن قول جدیدی بدهید.
در تجارت بین المللی اگر مسئول اشتباهات هستید، تاوان آنها را بپردازید. مرتباً از عملکرد خود گزارش دهید. هر دو طرف باید این کار را انجام دهند و روی مسئولیت پذیری سرمایه گذاری کنند. در هر رابطه تجاری، هر دو طرف مسئولیت دارند.
برچسبها:ایجاد اعتماد در روابط تجارت بین المللی, تجارت بین المللی