تجارت خارجی چیست و چگونه انجام می شود؟ کارشناس تجارت خارجی چیست؟ متخصص تجارت خارجی به چه معناست؟ کارشناس تجارت خارجی چه می کند؟ وظایف و مسئولیت های آنها چیست؟ چه تحصیلاتی برای تبدیل شدن به یک متخصص تجارت خارجی لازم است؟ ویژگی هایی که یک متخصص تجارت خارجی باید داشته باشد کدامند؟
در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.
متخصص تجارت خارجی؛ فردی است که تمامی فرآیندها تا فروش محصولات و خدمات را برای شرکت های تجارت در بازار بین المللی مدیریت می کند. کارشناسان تجارت خارجی محصولات؛ آنها همه فرآیندها از جمله تبلیغات، بازاریابی، فروش، گمرک و تدارکات را هماهنگ می کنند. یک متخصص تجارت خارجی باید دارای احساس مسئولیت و تعلق توسعه یافته باشد، در روابط فردی و گروهی موفق باشد، به فنون فروش و بازاریابی تسلط داشته باشد، قوانین را بداند و به زبان خارجی صحبت کند.
در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.
متخصص تجارت خارجی که تضمین می کند فرآیندهای واردات و صادرات محصولات به صورت سالم انجام می شود، وظایف بسیاری را بر عهده دارد. برخی از این موارد عبارتند از:
در مورد اعتبارسنجی شرکت های خارجی بدانید.
مرحله اول فرآیند آموزش تخصصی تجارت خارجی تکمیل تحصیلات گروه دانشگاه مربوطه می باشد. دپارتمان تجارت خارجی که به عنوان مدرک کاردانی در دانشگاه ها نشان داده می شود، برای این حرفه ضروری است.
ویژگی هایی که یک متخصص تجارت خارجی باید داشته باشد کدامند؟
در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.
موسسات و سازمان هایی که متخصصان تجارت خارجی را برای انتصاب در داخل شرکت جذب می کنند، می توانند شرایطی را مطابق با خودشان تعیین کنند. با این حال، برخی از ویژگی های پذیرفته شده کلی وجود دارد که یک متخصص تجارت خارجی باید داشته باشد. این ویژگی ها باید به شرح زیر باشد:
در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.
واردات عبارت است از ورود محصولات یا خدمات خریداری شده از سایر کشورها به کشور واردکننده در چارچوب قوانین گمرکی. واردات نیز مانند صادرات به توسعه تجارت بین المللی کمک می کند.
مراحل واردات
واردات عموماً با حرکت در جهت مخالف صادرات انجام می شود. به همین ترتیب، تأسیس شرکت، واردکننده شدن، انجام تحقیقات بازار، دریافت پیشنهادات، تنظیم اسناد، تکمیل فرآیند حمل و نقل، انجام مراحل گمرکی و پرداخت هزینه فاکتور ضروری است.
در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.
اهدافی که کشورها در رابطه با تجارت خارجی تعیین می کنند و تصمیماتی که برای دستیابی به این اهداف می گیرند عموماً سیاست تجارت خارجی نامیده می شود. برای صحبت در مورد سیاست تجارت خارجی در یک کشور، اقدامات زیر باید توسط دولت اجرا شود:
در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.
تعرفه های گمرکی معمولاً هنگام اجرای سیاست های تعیین شده تجارت خارجی استفاده می شود. اما همیشه نمی توان با تعرفه های گمرکی به نتایج مطلوب دست یافت. بنابراین استفاده از ابزارهای سیاست تجارت خارجی که غیر از تعرفه گمرکی قابل استفاده باشد، ضروری است. به طور کلی ابزارهای سیاست تجارت خارجی غیر تعرفه ای عبارتند از:
محدودیت های کمی:
اعمال محدودیت برای برخی محصولات برای واردات است. به این ترتیب میزان واردات برخی محصولات در یک سال کاهش می یابد.
در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.
اقداماتی که واردات را از نظر مالی دشوارتر میکند:
ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی با کاهش مالیات، مشوقها و وامهای ارزان، تولید داخلی با اعمال مالیات اضافی بر واردات حمایت میشود. علاوه بر این، تولیدکننده داخلی که از حمایتها بهره میبرد، با واردکنندهای که با مالیاتهای اضافی مواجه است، رقابتی میشود.
شیوه های ترویج صادرات:
دولت مشوق هایی مانند بازپرداخت مالیات بر صادرات را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می کند.
تحریم:
کشورها می توانند فعالیت های واردات و صادرات با برخی کشورها را تحریم کنند. در اینجا هدف تلاش برای تطبیق کشور تحریم شده با شرایط مطلوب از نظر تجارت خارجی و مسائل مختلف است.
در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.
زمانی است که یک کشور برای واردات محصولات یا خدمات بیشتر از درآمدی که برای محصولات یا خدماتی که صادر می کند هزینه می کند. برای وضعیت مخالف، از اصطلاح مازاد تجارت خارجی استفاده می شود.
برچسبها:کارشناس تجارت خارجی کیست و چه می کند؟