کلاهبرداران خارجی چگونه عمل می کنند؟

کلاهبرداران خارجی چگونه عمل می کنند؟

مراقب پرس و جو از واسطه های خارج از کشور باشید. در این محتوا مایلیم به شما در مورد معاملات به اصطلاح ریپ هشدار دهیم. به شما می گوییم که کلاهبرداران خارجی چگونه عمل می کنند؟ کلاهبرداری که برای سرقت پول ارائه دهندگان املاک و مستغلات و یا محصولات از طریق معاملات ارزی استفاده می شود. برای اینکه در دام این کلاهبرداران نیفتید، استعلام شرکت، فروشنده و یا مشتری خارجی را بگیرید. شرکت ولیدیفای یک شرکت اعتبارسنجی و استعلام است.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

با کمک شرکت ولیدیفای میتوانید تمان اطلاعات ثfتی شرکت های مورد نظر خود در خارج از کشور را در کوتاهترین زمان ممکن به دست آورید. پس برای معامله کردن با خارجیان عجله نکنید. ابتدا از واقعی بودن شرکت مطمئن شوید. ولیدیفای تجارت امن را برای شما به ارمغان می آورد. ما در تمام طول مسیر همراه شما هستیم. امنیت کاربران برای شرکت ولیدیفای مهم است.

کلاهبرداران خارجی چگونه عمل می کنند؟

یک فرد با تماسی وانمود می کند که نماینده یک تاجر خارجی است که به ملک آگهی شده علاقه مند است. با تماس بیشتر، به فروشنده پیشنهاد می شود که در واقع یک خریدار احتمالی است که حتی حاضر است کل مبلغ را بپردازد (بدون مذاکره یا دیدن ملک یا محصول از قبل).

در مرحله بعدی، ارائه دهنده املاک و مستغلات و محصولات به خارج از کشور دعوت می شود (به عنوان مثال میلان، تورین، آمستردام). در جلسه، یک واسطه ادعا می کند که مبادله یورو با (عمدتا) فرانک سوئیس برای معامله ضروری است. سرمایه گذار ادعایی، پول را در اختیار دارد.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

پول سیاه به عنوان انگیزه محسوب می شود. به صاحب ملک و یا محصول، سود قابل ملاحظه ای برای معامله پایاپای پیشنهاد می شود. به منظور اطمینان دادن به ارائه دهندگان شکاک، کلاهبرداران ابتدا مقدار کمی را با فرانک سوئیس واقعی مبادله می کنند. اگر کل مبلغ مبادله شود، قربانی کلاهبرداری اسکناس های تقلبی یا یک چمدان با تکه های کاغذ دریافت می کند. در صورت لزوم، پول به زور سرقت می شود. سپس عاملان فرار می کنند.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

نحوه تشخیص کلاهبرداری:

 در مواقعی که خریدار بدون مذاکره قیمت خرید را می پذیرد، بسیار محتاط باشید. اطلاعات شخصی شرکای تجاری خود را بیابید. به شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل (خارجی) بسنده نکنید. همه زنگ‌های هشدار باید هنگام ارائه یک معامله مبادله ارز یا معاملات کوچک در سطح پایه به صدا درآیند. در واقع باید هوشیار باشید. بالاترین سطح هشدار زمانی است که معاملات تجاری در خارج از کشور انجام می شود.

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

هنگام خرید و فروش پلتفرم های اینترنتی، همیشه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

خریداران و فروشندگان باید ملاقات حضوری داشته باشند. پس قبل از بستن معاملات سنگین، مورد را بررسی کنید و با طرف مقابل آشنا شوید.

اگر کالایی را ارسال می کنید، ابتدا مطمئن شوید که پول را دریافت کرده اید. اگر شک دارید، با بانک خود تماس بگیرید. تاییدیه بانکی طرف مقابل را قبول نکنید. استعلام شماره بانکی را دریافت کنید. شرکت ولیدیفای در این زمینه یاری رسان شما خواهد بود.

در عین حال، به عنوان یک خریدار، هرگز نباید پول را به خارج از کشور یا با خدمات پرداخت غیر شفاف مانند Western Union ارسال کنید. مراقب خریدارانی باشید که حاضرند به هر قیمتی با پی پال پرداخت کنند و شما را برای باز کردن حساب پی پال تحت فشار قرار دهند.

اجازه دهید فروشنده تمام اطلاعات مربوط به گارانتی، شرایط و عملکرد کالا را به شما بدهد. به عنوان خریدار و فروشنده از پرداخت چک خودداری کنید. هرگز اجازه ندهید که برای بستن یک معامله تحت فشار قرار بگیرید. قبل از بستن معامله، اقلام را به طور کامل بررسی کنید. اصرار بر یک صورتحساب فروش مناسب (به ویژه برای اقلام گران قیمت مانند وسایل نقلیه یا املاک و مستغلات و محصولات ) و همچنین مدارک لازم را بررسی کنید.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

کلاهبرداران خارجی

جلوگیری از تقلب کلاهبرداران خارجی

ما هر آگهی و هر درخواست تماسی را در شرکت استعلام ولیدیفای بررسی می کنیم. با این وجود، توصیه می کنیم نکات زیر را در مورد کلاهبرداری های آنلاین به دقت مطالعه کنید:

اگر پیشنهاد خریدار یا فروشنده بیش از حد خوب به نظر می رسد، مراقب باشید.

کلاهبرداران اغلب ادعا می کنند که در خارج از کشور هستند.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

هرگز کالا یا پول را به خارج از کشور نفرستید.

از خدمات پرداخت مانند Western Union یا MoneyGram که اغلب توسط کلاهبرداران استفاده می شود خودداری کنید.

پرداخت یا تایید حمل و نقل از طریق ایمیل را قبول نکنید.

چنین ایمیل هایی می توانند به راحتی جعل شوند یا حاوی لینک های مخرب باشند.

برای تایید پرداخت یا ارسال با بانک یا اداره پست خود تماس بگیرید.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

به زبان طرف مقابل توجه کنید.

کلاهبرداران معمولاً ایمیل یا پیامک را به زبان انگلیسی یا آلمانی ضعیف که توسط رایانه ترجمه شده است ارسال می کنند.

درخواست های مشکوک را از طریق پیامک نادیده بگیرید.

گزارش دهید که از شما می خواهند از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرید.

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

فروشندگان متقلب اغلب به درخواست ها با نامی متفاوت از نامی که هنگام ارسال لیست استفاده می کردند پاسخ می دهند.

هوشیار باشید و دقت و توجه کنید.

هرگز اطلاعات محرمانه را برای طرف مقابل ایمیل نکنید.

رمزهای عبور، شماره حساب و کارت اعتباری، و کپی شناسنامه و گذرنامه را ارسال نکنید.

اغلب به شما پول بیشتری از آنچه در آگهی درخواست کرده اید پیشنهاد می شود. مراقب باشید.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

کلاهبرداران خارجی

برچسب‌ها:, , ,