چگونگی کاهش ریسک اعتباری خارجی در تجارت بین‌الملل

چگونگی کاهش ریسک اعتباری خارجی در تجارت بین‌الملل

چگونگی کاهش ریسک اعتباری خارجی در تجارت بین‌الملل را در این محتوا مرور می کنیم. گسترش تجارت به بازارهای خارجی فرصت های رشد قابل توجهی را ارائه می دهد. در عین حال، صادرکنندگان هنگام ورود به اقتصادهای جدید به راه‌های مؤثری برای کاهش ریسک اعتباری نیاز دارند. شرکت تامین مالی زنجیره تامین مناسب می تواند سرمایه در گردش را به حداکثر برساند. در عین حال ریسک های اعتباری تجارت بین المللی را از طریق تکنیک هایی مانند تامین مالی فاکتور و فاکتورینگ معکوس به حداقل برساند.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

علاوه بر این، آماده سازی نیز نیاز است. مانند بررسی صحیح مشتریان و رسیدگی به آنها. اینها از طریق نظارت مؤثر بر اعتبار برای جلوگیری از فاجعه اعتباری بالقوه که می تواند به شهرت صاحب کسب و کار و موفقیت آینده آسیب برساند، ضروری است.

راه های کاهش ریسک اعتباری خارجی در تجارت بین‌الملل

اعتبار واردکننده را بررسی کنید

یکی از راه‌های آماده‌سازی، بررسی سابقه اعتباری مشتریان خارجی جدید است. برای اطمینان از اینکه خریدار می‌تواند فاکتورهای خود را پرداخت کند یا خیر. چندین عامل مختلف می تواند اعتبار یک شرکت را تایید کند:

امور مالی شرکت

درخواست صورت سود، ترازنامه پایان سال و صورت های درآمدی که وضعیت مالی فعلی آن را نشان می دهد بسیار مهم است.

مراجع بانکی

وام دهندگان تجاری ممکن است نسخه های امضا شده را در ارتباط با درخواست اعتبار از مشتری ارائه دهند. برخی از بانک‌ها بسته به کشوری که در آن فعالیت می‌کنند، محدودیت‌های شدیدی برای حفظ حریم خصوصی دارند.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

مراجع تامین کننده

فرم های مرجع تجارت می توانند نشان دهند که یک شرکت چقدر خطوط اعتباری خود را متعادل می کند. این ارجاعات می توانند هر گونه مانده معوق، فروش سالانه تخمینی، گرایش پرداخت و بالاترین اعتبار بازپرداخت شده را نشان دهند.

گزارش‌های شخص ثالث

گزارش‌های اعتباری از منابع شخص می‌تواند اطلاعات عمیقی را در مورد یک مشتری نشان دهد. اگر شرکت مورد نظر در مورد تمام عملیات خود اطلاعی نداشته باشد، یک گزارش اعتبار تجاری می تواند آنها را افشا کند.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

تعیین مرزهای اعتباری

تعیین محدودیت اعتبار برای مشتریان بین المللی جدید یک گام اساسی در دستیابی به نتایج مثبت است. مرزها باید بر اساس جزئیات زیر باشد:

  • تاریخچه مالی و گزارش های اعتباری

  • محدودیت های جریان نقدی

  • سودآوری

  • ظرفیت استقراض بر اساس بدهی های جاری و گزارش های بانکی

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

صورتهای مالی و نقدینگی شرکت

شرایط قرارداد فروش باید جامع باشد و هرگونه سوء تفاهم احتمالی را روشن کند. به جای تکیه بر سفارشات خرید اخیر برای تشریح شرایط فروش، یک ترتیب فروش اصلی پایه ای را برای شرایط وام از ابتدا ایجاد می کند. اطمینان از اینکه مشتریان جدید قرارداد را به طور کامل درک می کنند می تواند به جلوگیری از هرگونه اختلاف در آینده کمک کند.

سرمایه در گردش را بهینه کنید

سرمایه در گردش را بهینه کنید

بهینه سازی کارایی سرمایه در گردش گام مهم دیگری در کاهش ریسک اعتباری خارجی است. برخی از راه‌هایی که شرکت‌ها به طور سنتی دسترسی به سرمایه در گردش را به حداکثر می‌رسانند عبارتند از:

  • ادغام موجودی

  • تمدید روزهای پرداختنی معوق

  • محدودیت های مدیریت هزینه

  • تجزیه و تحلیل نسبت کارایی

  • گزارش درآمد در زمان واقعی

  • راه حل های مالی تجارت مانند یک برنامه مالی فروشنده

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

حتی حداقل پیشرفت‌ها در پرداخت‌ها، دریافتنی‌ها و پردازش موجودی‌ها می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر جریان نقدی و پیش‌بینی هزینه تأثیر بگذارد.

یک برنامه مالی فاکتورینگ معکوس ترتیب دهید

یک برنامه تامین مالی فروشنده یا فاکتورینگ معکوس می تواند راه حل ایده آلی برای خریدار و فروشنده ارائه دهد. بر اساس فاکتورهای تایید شده، تامین کنندگان می توانند واجد شرایط پرداخت های اولیه باشند. تا خطرات اختلال زنجیره تامین را به حداقل برسانند.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

این معاملات خارج از ترازنامه جزو بدهی های اعتباری محسوب نمی شوند، اما می توانند سرمایه در گردش را افزایش دهند. به طور معمول، نرخ‌های بهره بر اساس رتبه‌بندی اعتباری خریدار به جای رتبه‌بندی تامین‌کننده تعیین می‌شوند. در نتیجه، تامین کنندگان اغلب نرخ های بهره پایین تری دریافت می کنند که شرایط عملیاتی مطلوب تری را فراهم می کند.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

کسب‌وکارهایی که وارد تجارت بین‌الملل می‌شوند به فرآیندهای نصب سریع و ساده نیاز دارند. این فعالیت را می توان با استفاده از راه حل های دیجیتال مدرن که گزینه های تامین مالی فروشنده را به راحتی برای کل زنجیره تامین در دسترس قرار می دهد، ساده کرد.

نحوه رسیدگی به حساب های دیرهنگام

شرکت ها باید فرآیندهای موجود برای رسیدگی به پرداخت های دیرکرد را استاندارد کنند. زمان ایده آل برای وصول صورتحساب های معوق، ۹۰ روز گذشته از سررسید است. داشتن تدابیر امنیتی برای مقابله با عدم پرداخت ها، بهترین روش ضروری برای مدیریت ریسک اعتباری است. موسسات مالی شخص ثالث می توانند حمایت بیشتری را به یکی از اشکال زیر ارائه دهند:

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

اعتبار اسنادی (LC)

اعتبار اسنادی سندی است از موسسه مالی پشتیبان خریدار که اعتبار خریدار را تضمین می کند.

سفته

این قراردادها بین خریداران و فروشندگان معمولاً دارای شرایط و ضوابط عدم پرداخت است.

فاکتورینگ صادرات

یک واسطه بین صادرکننده و واردکننده می تواند به پوشش ریسک های ورشکستگی کمک کند.

در برخی موارد، کوتاه کردن دوره مهلت، ارسال یادآورهای پرداخت فاکتور و ارائه گزینه های پیش پرداخت، می تواند تعداد حساب های معوق را کاهش دهد. این روش ها به بهینه سازی حساب های دریافتنی کمک می کند.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

در پایان:

اینها راه های کاهش ریسک اعتباری خارجی هستند. کسب و کارهای صادراتی جهانی مایل به گسترش روابط با خارج از کشور هستند. نباید به دلیل ترس از ریسک اعتباری از انجام این کار اجتناب کنند. با وجود استراتژی‌های کاهش ریسک اعتباری خارجی، شرکت‌ها می‌توانند معاملات تجاری خارجی را با اطمینان دنبال کنند.

کاهش ریسک اعتباری خارجی

برچسب‌ها:,