موانع ورود به بازار جهانی

موانع ورود به بازار جهانی

در این محتوا اطلاعاتی در مورد آموزش و مشاوره در تجارت خارجی را در اختیار شما قرار می دهیم. به نظر شما موانع ورود به بازار جهانی چیست؟ موانع ورود به بازار؛ به انواع سیاست ها و رویه هایی اطلاق می شود که بر روند عادی تجارت بین المللی اثر می گذارد که ناشی از تعرفه ها، اقدامات غیر تعرفه ای و سایر رویه های اداری است.

برای شناخت بهتر موانع ورود به بازار های جهانی به سایت ما مراجعه کنید. قبل از وورد به بازار جهانی از مورد اعتماد بودن طرف مقابل خود برای تجارت اطمینان حاصل کنید. بارها تاکید کرده ایم که شناخت شرکت های طرف قرار داد بسیار مهم است. کارشناسان ما در شرکت استعلام و اعتبارسنجی ولیدیفای اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی را در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین می توانید با کمک ولیدیفای از اعتبارسنجی و استعلام فروشنده و مشتری خارجی باخبر شوید.

در مورد اعتبارسنجی شرکت های خارجی بدانید.

ویژگی های موانع ورود به بازار

موارد بسیاری وجود دارد که مانع از ورود شما به بازار های جهانی می شود. در اینجا با برخی از مهمترین آنها آشنا می شویم. ویژگی های موانع ورود به بازار را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • گذرا نبودن، یعنی سیستمیک شدن
  • تأثیرگذاری بر صادرات همه شرکت هایی که می خواهند یک محصول را صادر کنند
  • بروز مشکل و عدم نتیجه با وجود تماس با واحدهای کشور واردکننده مربوطه
  • ایجاد مشکل به دلیل اقدام یا عملی  که توسط کشور واردکننده انجام شده است
  • مشکل ناشی از نقص رویه ای مانند کمبود اسناد و مدارک ناشی از شرکت 

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

رویه هایی که موانع ورود به بازار را ایجاد می کنند، عموماً رویه هایی هستند که قوانین موجود در موافقت نامه های تجاری چندجانبه مانند سازمان تجارت جهانی (WTO)/ موافقت نامه عمومی تعرفه ها و تجارت (GATT)، موافقت نامه های تجاری منطقه ای یا سایر موافقت نامه های دوجانبه را نقض می کنند.

سایر موانع ورود به بازار

  • عدم امکان ورود به بازار به دلیل پرداخت یارانه به محصولات داخلی بر خلاف قوانین بین المللی
  • اقدامات ضد دامپینگ، یارانه و حفاظت در برابر قوانین بین المللی
  • کنترل بازار توسط بنگاه داخلی یا انحصار بر خلاف قوانین بین المللی
  • محدودیت برای عمده فروشان، خرده فروشان و مشتریان در شرایطی مانند گواهینامه و مجوز در مورد توزیع، بازاریابی، فروش و خرید محصول در داخل کشور.
  • مشکلات حفاظت از مالکیت معنوی
  • تقلید از محصولات ثبت شده، برند دارای حق چاپ در بازارهای خارجی
  • مشکلات در ثبت اختراع، علامت تجاری یا حق چاپ در کشورهای خارجی
  • انتشار غیرمجاز اطلاعات، فن آوری و تکنیک های تجاری که برای ثبت اختراعات، علائم تجاری یا حق چاپ در کشورهای خارجی ارائه می شود و به عنوان اسرار تجاری طبقه بندی می شود.
  • کشور خارجی درخواست های ارائه شده توسط توزیع کننده یا وارد کننده شرکت صادر کننده را برای جلوگیری از نقض حقوق مالکیت معنوی در نظر نمی گیرد.

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

ویژگی های موانع ورود به بازار

موانع تجارت در خدمات

  • مفاد مطابق قراردادها و قوانین بین المللی نیست
  • محدود کردن تعداد ارائه دهندگان خدمات
  • محدود کردن ارزش کل معاملات یا دارایی های مربوط به خدمات
  • محدود کردن تعداد کل تراکنش‌های مربوط به خدمات و مقدار کل خروجی خدمات
  • محدود کردن تعداد اشخاص حقیقی ارائه دهنده خدمات
  • محدودیت ها یا الزامات برای نوع سازمان و سرمایه گذاری مشترک
  • محدودیت در مشارکت سرمایه خارجی به صورت سهامداری یا حداکثر درصد محدودیت سرمایه گذاری فردی یا جمعی
  • عدم برخورد یک کشور عضو با خدمات و ارائه دهندگان خدمات یک کشور عضو دیگر با خدمات و ارائه دهندگان خدمات خود یکسان

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

موانع قواعد مبدا

  • مشکلات مربوط به گواهینامه و علامت گذاری کشور مبدا
  • مشکلات مبدا
  • عدم دسترسی به اطلاعات و داده های مربوط به قوانین مبدأ کشور واردکننده

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

سد های استانداردها، آزمایش، برچسب گذاری یا گواهینامه

  • قوانین فنی، برنامه های استاندارد اجباری که مطابق با توافق نامه ها و قوانین بین المللی نیستند
  • تغییرات مکرر در مقررات فنی و استانداردها
  • الزامات آزمایشی طاقت فرسا و وقت گیر
  • الزامات سخت و وقت گیر صدور گواهینامه (Certification).
  • فرآیند نامشخص

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

موانع تعرفه ای و گمرکی

  • طبقه بندی محصولات در ردیف تعرفه اشتباه
  • درخواست سند غیر ضروری اداره گمرک
  • مشکلات تجربه شده در خدمات کارگزاری گمرک
  • برنامه های حداقل قیمت یا مرجع
  • تمرین‌ها در برابر محبوب‌ترین کشور و قوانین ملی درمان
  • اعمال حقوق گمرکی بالاتر از حد ضروری
  • عدم دسترسی به اطلاعات و داده های رویه های گمرکی کشور واردکننده

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

مانع های تجاری مرتبط با سرمایه گذاری

  • الزام به استفاده از تولیدات داخلی به نسبت معین یا به مقدار معین در سرمایه گذاری ها
  • وعده مالیات یا مشوق در ازای استفاده از مقدار معینی از تولیدات داخلی توسط کشور خارجی
  • پیش بینی شرایط صادرات محصول داخلی به اندازه یا تا حدی که برای سرمایه گذاری لازم است
  • اجرای متفاوت قوانین سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی
  • ملی کردن سرمایه گذاری ها یا سلب آنها از سرمایه گذاران

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

چگونه مانع ورود به بازار را مطلع کنیم؟

اطلاعیه ها با پرکردن فرم اطلاع رسانی موانع ورود به بازار به کارگروه موانع ورود به بازار که در وزارت اقتصاد تشکیل شده است، ارسال می شود. همچنین برای دسترسی به مرکز اطلاع رسانی موانع فنی در تجارت به سایت مراجعه کنید.

چگونه اعلان های ارسال شده را ارزیابی کنیم؟

پس از اینکه اعلان به گروه کاری موانع ورود به بازار رسید، ابتدا ارزیابی می شود که آیا مشکل در محدوده اطلاعیه مانع ورود به بازار است یا خیر. در این زمینه به عنوان مثال مشکلاتی که در کشور پیش می آید برطرف می شود.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

اگر داده های موجود در اطلاعیه مربوط به مشکل کافی نباشد، مرحله جمع آوری داده ها آغاز می شود. جمع آوری داده ها همچنین می تواند در وهله اول برای درک اینکه آیا مشکل مانعی برای ورود به بازار است انجام شود. اطلاعات و اسناد را می توان از شرکت شاکی و/یا مشاوران تجاری مربوطه ما برای جمع آوری داده ها درخواست کرد. علاوه بر این، کارگروه تحقیقات لازم را انجام می دهد.

نظر حقوقی با بررسی زیرساخت های حقوقی مربوطه (قوانین داخلی کشور محل بروز مشکل/قراردادهای دو یا چند جانبه موجود با کشور مورد نظر) تهیه می شود. نظر قانونی به واحدهایی ارسال می شود که اقدامات لازم را انجام دهند.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

موانع ورود به بازار

برچسب‌ها:, , ,