حمل و نقل دریایی روشی کم‌هزینه برای دستیابی به بازارهای سوریه

حمل و نقل دریایی روشی کم‌هزینه برای دستیابی به بازارهای سوریه

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل دریایی یکی از راهکارهای دستیابی به بازارهای کشور سوریه است، گفت: باید زمینه را برای ارتقا سهم صادرات کالای غیر نفتی به کشور سوریه فراهم کنیم.

شهلا عموری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت ارتقای روابط تجاری با کشور سوریه عنوان کرد: تجار و بازرگانان باید به بهترین شکل به بازارهای سوریه ورود کنند و سهم بیشتری از بازار این کشور را از آن خود کنند.

وی افزود: باید بازار کشور سوریه را به منظور صادرات محصولات تولیدی کشور بشناسیم و از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها برای توسعه روابط تجاری با سوریه به نحو مطلوبی بهره ببریم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند منجر به دستیابی به بازارهای کشور سوریه شود، استفاده از حمل و نقل دریایی برای صادرات است که بسیار کم هزینه است و می‌تواند به بهبود سهم تجارت ایران در این کشور کمک کند.

عموری عنوان کرد: در شرایطی که کشور سوریه توجهی جدی به ورود محصولات از کشورهای مختلف دارد، تجار و بازرگانان ایرانی و به ویژه خوزستان می‌توانند بخش مهمی از نیاز این کشور را از طریق تجارت دریامحور تامین کنند و این کار قطعا زمینه‌ساز توسعه صادرات محصولات ایرانی به این کشور است.

وی با بیان اینکه باید زمینه را برای ارتقای سهم صادرات کالا غیرنفتی به کشور سوریه فراهم کنیم، افزود: در طول یک سال گذشته حدود ۴ میلیون دلار از مرزهای خوزستان به سوریه صادرات انجام شده است باید بتوانیم این سهم را ارتقا دهیم.

رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: گسترش روابط تجاری با سوریه می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید و ایجاد اشتغال در کشور و به ویژه استان خوزستان باشد و باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود زیرا در شرایط فعلی اقتصاد کشور به چنین ظرفیت‌هایی نیازمند است و باید به بهترین نحو از آن استفاده شود.

برچسب‌ها: