رایزن بازرگانی ایران در چین گفت: شرکتهایی از ایران در پنجمین نمایشگاه بینالمللی واردات چین در شانگهای شرکت کردهاند تا از این فرصت برای معرفی محصولات خود و افزایش صادرات به چین استفده کنند.
حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین گفت این اولینبار است که ایران با قدرت در نمایشگاه بینالمللی واردات چین شرکت میکند، اما برخی شرکتها برای چهارمین بار حضور پیدا میکنند.
وی گفت ۱۱ شرکت از ایران امسال در این نمایشگاه شرکت کردهاند که از بخشهای مختلف کشاورزی، کالاهای مصرفی و مراقبتهای بهداشتی و سلامتی هستند. عادلی این نمایشگاه را فرصتی خوب برای شرکتهای ایرانی جهت افزایش صادرات محصولات خود به چین میداند.
عادلی اشاره کرد:«سایر کشورها تلاش در افزایش صادرات خود دارند اما چین سعی میکند واردات خود را گسترش دهد و این کار را با دو هدف انجام میدهد، تقویت تجارت بینالملل و افزایش مصرف داخلی جهت کمک به رشد اقتصاد».
وی گفت:«ایجاد این پلتفرم نهتنها به چین بلکه به سایر کشورها و مناطق هم برای مشارکت در تولید در کارخانههای جهانی کمک میکند»
عادلی تاکید کرد بسیاری از شرکتهای ایران هنوز اطلاعات کافی در مورد این بازار ندارند. نمایشگاه بینالمللی واردات چین میتواند اطلاعات و فرصتهای خوبی در اختیار شرکتهای ایران قرار دهد. وی قصد دارد محصولات کشاورزی بیشتری را به چین معرفی کند، محصولاتی مانند پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، مرکبات، عسل و محصولات لبنی.
برچسبها:افزایش صادرات, افزایش صادرات به چین, ایران و چین, صادرات