چگونه برای تجارت واردات و صادرات خود مشتری پیدا کنید؟

چگونه برای تجارت واردات و صادرات خود مشتری پیدا کنید؟

وقتی یک کسب و کار راه اندازی می کنید، هدف شما این است که چیزی را به کسی بفروشید. این استراتژی در مورد فروش محصولات شما در خارج از کشور یا انجام تجارت صادرات واردات متفاوت نیست. شما باید خریداران بالقوه آژانس صادرات خود را شناسایی کنید. با آنها ارتباط برقرار کنید تا صادرات و درآمد را بهبود بخشید.

تجارت صادرات و واردات می تواند راهی عالی برای گسترش و تنوع بخشیدن به خط محصولات صادراتی و افزایش فروش باشد. هنگام صادرات، کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور را به مشتریان خارج از کشور می فروشید. صادرات می تواند یک گزینه سودآور برای بسیاری از مشاغل باشد. به ویژه زمانی که فرصت های داخلی در کشور واردکننده محدود است.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

با این حال، پیدا کردن خریداران برای محصول خود به عنوان یک صادرکننده می تواند چالش برانگیزترین مانعی باشد که ممکن است با آن روبرو شوید. به خصوص اگر تازه کار صادرات واردات خود را شروع کرده اید. صادرات چیزی فراتر از ارسال کالا به کشور دیگر است. این به شناخت مشتری و بازار و نحوه دریافت پول نیز مربوط می شود.

برای موفقیت در تجارت واردات صادرات، باید با هنجارهای فرهنگی، موانع زبانی و موانع سفر سازگار شوید. با این وجود، فناوری جدید دنیا را به مکانی کوچک‌تر تبدیل کرده است و یافتن مشتریان در خارج از کشور را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده است.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

۷ روش برتر برای یافتن خریداران بالقوه برای تجارت صادرات شما

در اینجا هفت نکته عملی در مورد چگونگی یافتن خریداران برای تجارت صادراتی خود آورده شده است:

تحقیق در مورد بازار محصولات صادراتی

اولین گام در یافتن خریداران برای تجارت صادراتی این است که مطمئن شوید بازاری که مد نظر شماست قابل دوام است. این شامل انجام تحقیقات در مورد کشوری است که می خواهید به آن محصول بفروشید، از جمله:

  • شرایط اقتصادی چگونه است؟

  • یک شهروند متوسط چقدر درآمد قابل تصرف دارد؟

  • آیا برای کالاهای وارداتی تعرفه یا مالیات وجود دارد؟

  • سهمیه واردات چطور است؟

دریافت پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا بازار را با وضوح بیشتری درک کنید.

شرکت در نمایشگاه های تجاری و سمینارهای واردات صادرات

رقبای شما همه جا هستند. خبر خوب این است که مشتریان بالقوه شما به عنوان خریداران صادراتی نیز هستند. هر ساله هزاران نمایشگاه تجاری، کنفرانس، سمینار و رویدادهای دیگر برگزار می شود. که در آنها می توانید خریدارانی را برای واردات صادرات خود از سراسر جهان ملاقات کنید. آنها همچنین مکانی عالی برای یادگیری در مورد مقررات صادرات، برنامه های تامین مالی، بهترین شیوه های بازاریابی و سایر موضوعاتی هستند. که به شما در فروش خارج از کشور کمک می کنند.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

از دایرکتوری های آنلاین و موتورهای جستجو استفاده کنید

هنگامی که به دنبال خریداران خارجی جدید هستید، مهم است که قدرت جستجوهای اینترنتی را دست کم نگیرید. با حدود ۳٫۵ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، اینترنت به یکی از قدرتمندترین ابزارها تبدیل شده است. زیرا ما به دنبال فرصت های تجاری جدید هستیم.

هنگامی که نوبت به یافتن مشاغل صادراتی یا تامین کنندگان جدید برای محصولات صادراتی از خارج می رسد، این یک راه عالی برای شناسایی چشم انداز در کشورها یا مناطق خاص در سراسر جهان است.

یکی از استراتژی‌های مؤثر برای جستجوهای آنلاین، استفاده از فهرست‌های تجاری آنلاین مانند پلتفرم D&B Hoovers است. همچنین، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که با شرکت‌های صادراتی خاص یا مخاطبین درون آن کسب‌وکارهایی که ممکن است علاقه‌مند به خرید محصولات صادراتی شما بر اساس موقعیت مکانی و بخش صنعت خود باشند، در تماس باشید.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

یک وب سایت با نسخه های مختلف کشور بسازید

یک وب سایت با نسخه های مختلف کشور بسازید

وب سایت یک عنصر کلیدی است. به ویژه برای شرکت هایی که برای اولین بار تجارت واردات و صادرات را بررسی می کنند. این یکی از ساده ترین راه ها برای نشان دادن قابلیت های شرکت صادراتی شما و دادن اطلاعات مورد نیاز خریداران بالقوه است.

یک وب سایت می تواند راهی مقرون به صرفه برای دستیابی به بسیاری از بازارهای جدید باشد و به شما کمک کند تا برند خود را در این کشورها ایجاد کنید. علاوه بر این، می تواند گام مهمی در توسعه برند بین المللی شما باشد.

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با خریداران خارجی استفاده کنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام مکان های عالی برای ارتباط با خریداران بالقوه هستند. رسانه های اجتماعی پیدا کردن خریداران برای تجارت صادراتی شما را آسان می کند.

برای مثال، اگر می‌خواهید اقلام هدیه صادر کنید، می‌توانید افراد یا یک شرکت صادراتی را جستجو کنید که در تجارت هدیه کار می‌کنند یا کسانی که ممکن است علاقه‌مند به خرید محصولات صادراتی باشند.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

با میزبانی از خریداران خارجی در مرکز خود، روابط خود را با خریداران خارجی ایجاد کنید

خریداران واردات صادرات برای تامین محصولات صادراتی در شرکت شما سرمایه گذاری می کنند. آنها علاقه مند هستند که شما را ملاقات کنند و با تامین کننده خود رابطه رودررو داشته باشند.

برای ایجاد یک رابطه قابل اعتماد، از خریداران بالقوه دعوت کنید تا از مرکز شما بازدید کنند و با کارکنان خود ملاقات کنند. به شما این امکان را می دهد که به آنها دیدی مستقیم از فرآیند تولید و قابلیت های خود بدهید. همچنین، به شما امکان می دهد در مورد ارزشی که می توانید برای کسب و کار آنها بیاورید صحبت کنید.

هر از گاهی، بازدید از خریداران فعلی را برای صادرات برنامه ریزی کنید تا آنها را در جریان پیشرفت های جدید مانند افزایش ظرفیت تولید یا محصولات جدید قرار دهید.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

با اتاق بازرگانی تماس بگیرید

اتاق های بازرگانی دارای ارتباطات بین المللی هستند. که از طریق آنها می توانند به شما در یافتن خریداران و تامین کنندگان خارج از کشور برای تجارت صادرات و واردات خود کمک کنند. آنها همچنین ممکن است بتوانند شما را با یک شرکت صادراتی مانند وکلای تجارت بین‌المللی و حسابدارانی که می‌توانند به شما در پیمایش پیچیدگی‌های تجارت جهانی کمک کنند، ارتباط دهند.

سوالات متداول

از کجا می توانید خریدارانی را برای واردات و صادرات خود پیدا کنید؟

با تلاش برای تعیین موقعیت بازار با کمک تجزیه و تحلیل محصول و تحقیقات بازار، ممکن است بازارهای بین المللی را برای محصول صادراتی خود پیدا کنید. یافتن و ارتباط با خریداران بین المللی را می توان از طریق روش های مختلف، چه در اینترنت و چه خارج از اینترنت انجام داد.

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

بهترین مکان ها برای جستجوی خریداران واقعی خارج از کشور کدامند؟

خریداران را می توان به روش های مختلفی پیدا کرد:

  • eBay، Amazon، و Etsy همگی مکان‌های خوبی برای شروع هستند.

  • سفارت های کشور تماس گرفته شود.

  • با اتاق های بازرگانی محلی تماس بگیرید.

  • گروه های فیس بوک را جستجو کرده و به آنها بپیوندید.

آیا به مجوز واردات و صادرات نیاز دارید؟

واردات و صادرات اقلام نظامی و شبه نظامی، ابزار کاربردی و فناوری، آثار هنری، گیاهان و جانوران، داروها و مواد شیمیایی نیاز به مجوز صادرات دارد.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

تجارت واردات و صادرات

برچسب‌ها: