چرا پیش از تجارت باید شرکت مقابل را اعتبارسنجی کرد؟

چرا پیش از تجارت باید شرکت مقابل را اعتبارسنجی کرد؟

این روزها با وجود گسترش روابط بین‌الملل، پیچیدگی های خاصی در تجارت وجود دارد که یکی از مهمترین آنها شناخت دقیق طرف مقابل است؛ مسئله ای که هرساله موجب میشود بسیاری از تولیدکنندگان و تجار در پی معامله با شرکت های صوری یا نامعتبر دچار ضررهای جدی شوند. از این رو باید اعتبارسنجی شرکت ها را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

وجود شرکت های صوری و بنگاه های کاغذی در سال های اخیر به رغم سختگیری های ثبتی با افزایش همراه شده و این امر ریسکِ یافتن یک شریک معتبر را برای تجار به خصوص کسانی که وارد بازار یک کشور جدید می شوند، به شدت بالا می برد.

وجود این رسم می تواند برای تولیدکنندگان و تجار نسبت به صادرات واهمه ایجاد کند که این مسئله در نهایت منجر به کاهش صادرات کشور و افت درآمدهای خارجی خواهد شد.

ناگفته نماند که تجار در کشور ما با چالش هایی از قبیل تحریم و دشواری های بازگشت پول نیز روبرو هستند و افزوده شدن چنین ریسک هایی به تجارت بین المللی میتواند موانع جدیدی را بر سر راه آنها قرار دهد.
اما آیا واقعا لازم است که تجار ریسک عدم شناخت طرف مقابل را بپذیرند و با وجود این ریسک اقدام به صادرات یا واردات کنند؟

خوشبختانه زندگی در عصر اطلاعات مزایایی را به همراه دارد که استفاده از آنها می تواند به کاهش دغدغه ها و نگرانی های بسیاری منجر شود که یکی از آنها نیز مسئله عدم شناخت طرف مقابل در تجارت بین المللی است.

در این جهت سرویس هایی با هدف اعتبارسنجی و شناخت طرف مقابل به کمک تجار آمدند تا ریسک تجارت با یک شرکت صوری و یا نامعتبر را به حداقل برسانند.

بهره گیری از این سرویس ها می تواند اطلاعات مورد نیاز برای شناخت کامل شرکت مقابل را در اختیار تولیدکنندگان و تجار قرار داده و به آنها این اطمینان را بدهد که آیا شرکت مقابل از اعتبار کافی برای تجارت برخوردار است یا خیر.

در چنین شرایطی بدون شک ریسک معامله با یک شرکت خارجی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و این کاهش ریسک می تواند در یافتن شرکت های معتبر برای تجارتی پایدار بسیار موثر باشد.

ولیدیفای در زمینه اعتبارسنجی شرکت ها در کشورهای مختلف فعالیت دارد و داده های ارزشمند بسیاری را در اختیار تجار قرار می دهد، تا بتوانند در شرایط اقتصادی مختلف امن ترین حالت تجارت را تجربه کنند.

ولیدیفای با بهره گیری از شبکه های استعلامی متعدد و منابع مختلف داده های عظیم ثبتی و نیروهای متخصص، تلاش می کند تا چالش احراز اعتبار شرکت های هدف تجاری را برای تجار از میان بردارد.

اطلاعاتی از قبیل تاریخچه اطلاعات ثبتی سوابق قضایی، اطلاعات مجوزها، اطلاعات مدیریتی، روابط مشکوک، اطلاعات ذینفعان، اطلاعات مرتبطین، تحلیل مالی و تفسیر وضعیت اعتباری از شرکت هدف توسط ولیدیفای در اختیار شرکتهای تولیدی و تجاری قرار می گیرد تا این شرکت ها بتوانند دادههایی کاملا شفاف را از شریک تجاری جدید خود به دست بیاورند.

ولیدیفای، اطلاعات شرکت های بیش از ۱۴ کشور را پوشش می دهد و فرایند سنجش اعتبار شرکت های هدف را در کمترین زمان در اختیار متقاضیان قرار می دهد، علاوه بر این تحلیل و تفسیر وضعیت اعتباری را به صورت خلاصه ارائه می دهد تا شرکت ها در کمترین زمان بتوانند اعتبار شرکت هدف را محک بزنند.

برچسب‌ها:, , , ,