نحوه مدیریت موثر فروشندگان خارجی

نحوه مدیریت موثر فروشندگان خارجی

کار با تامین کنندگان، پیمانکاران و سایر فروشندگان خارجی بخش مهمی از بسیاری از مشاغل تجاری، فناوری اطلاعات و مراقبت های بهداشتی است. دانستن نحوه مدیریت موثر فروشندگان می تواند به شما کمک کند ارزش خود را برای سازمان خود نشان دهید. همچنین به شما در پیشرفت شغلی کمک کند.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

روابط قوی با فروشنده به سازمان شما کمک می کند تا ماموریت اصلی خود را انجام دهد. همینطور می توانند مزیت رقابتی را به کار شما بیفزاید. در عین حال به شما کمک کنند چشم ها را به سوی شرکت خود جلب کنید. از طرف دیگر، یک رابطه ضعیف با فروشنده ممکن است منجر به:

خدمات یا مواد نامرغوبی شود که می‌تواند به سازمان و شغل شما – با یک شکست پرهزینه – ضربه بزند.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

رابطه موثر با فروشندگان خارجی

کلید ایجاد یک رابطه سالم با فروشندگان همانند ایجاد یک رابطه شخصی است. در اینجا پنج نکته در مورد نحوه مدیریت موثر فروشندگان و ایجاد موقعیت‌های برد-برد برای همه طرفها آورده شده است.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

۱- شرکای مناسب را انتخاب کنید.

یک رابطه تنها زمانی می تواند موفق شود که هر دو طرف ارزش ها؛ استانداردهای کیفی و تعهد یکسان به کارکرد مشارکت داشته باشند. قبل از انعقاد قرارداد، تامین کنندگان و پیمانکاران بالقوه را به دقت ارزیابی کنید. تا مطمئن شوید که کار آنها انتظارات شما را برآورده می کند. برای تعیین اینکه آیا ارزش‌های فروشنده با ارزش‌های سازمان شما مطابقت دارد جستجو کنید. آیا فروشنده می‌تواند آنچه را که وعده می‌دهد انجام دهد؟ از مشتریان قبلی سوال کنید.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

یکی از اهداف شما هنگام انتخاب فروشنده باید به حداقل رساندن خطر برای سازمان شما باشد. اطمینان حاصل کنید که فروشندگان بالقوه به ایمنی فیزیکی، حریم خصوصی داده ها و امنیت اطلاعات متعهد هستند. چنانکه از اقداماتی پیروی می کنند که سازمان شما را از خطر محافظت می کند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • فروشنده چه بیمه نامه هایی دارد؟

  • اگر قرار است در اموال شرکت شما کار فیزیکی انجام دهد، کارکنان آن چه نوع آموزش و تجهیزات ایمنی دریافت می کنند؟

  • چگونه یکپارچگی اطلاعات الکترونیکی شرکت شما را تضمین می کند؟

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

۲- نگاهی بلند مدت داشته باشید.

مشارکت های بلند مدت مزایای بیشتری نسبت به معاملات یکباره دارند. هنگامی که پیمانکار یا تامین کننده ای را پیدا کردید، لازم نیست هر بار که به کالاها یا خدمات مشابه نیاز دارید، فرآیند بررسی پرهزینه را طی کنید. در وقت و هزینه سازمان خود صرفه جویی کنید. به علاوه، اگر تامین کننده بداند که می تواند برای کسب و کار بیشتر روی شما حساب کند، احتمالاً خدمات پیگیری بهتری دریافت خواهید کرد.

سعی کنید نیازهای یک فروشنده را درک کنید. هنگام تهیه پیش نویس قراردادها، اگر فروشنده موفق به تحویل نشد، فقط جریمه اعمال نکنید. برای خدمات استثنایی پاداش ارائه دهید. با فروشندگان خود همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. پرداخت ها را به موقع انجام دهید.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

فروشندگان خارجی

۳- انتظارات روشن (و واقع بینانه) تعیین کنید.

از قبل انتظارات روشنی را ایجاد کنید. محدوده کاری را که باید انجام شود. چارچوب زمانی که باید در آن اتفاق بیفتد. استاندارد کیفیت و نحوه اندازه‌گیری آن. نحوه ارتباط طرفین. نحوه تصمیم‌گیری و آنچه در این رویداد باید انجام شود را تنظیم کنید.

این اطلاعات را بصورت مکتوب بنویسید تا ابهام و سوء تفاهم پیش نیاید. اطمینان حاصل کنید که مهلت‌ها و تحویل‌ها معقول هستند. فعالانه از نظر فروشنده خود برای اطمینان از درست بودن آنها استفاده کنید.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

۴- دائماً با مشتری ارتباط برقرار کنید.

پروژه ها اغلب هفته ها یا ماه ها طول می کشند. تنظیم یک برنامه برای به روز رسانی های منظم تضمین می کند که هر دو طرف در جریان تحولات جاری هستند. اگر چیزی تغییر کرد – بودجه، اولویت های سازمانی، … – فوراً به فروشندگان خود اطلاع دهید. برقراری ارتباط زودهنگام اغلب باعث می شود هر دو طرف به سرعت با شرایط در حال تحول سازگار شوند. و در هنگام بروز مشکلات با یکدیگر برای یافتن راه حل کار کنند.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

۵- عملکرد را اندازه گیری کنید.

شما و فروشندگان شما مسئولیت موفقیت یا شکست شراکت را بر عهده دارید. بنابراین مطمئن شوید که همه در قبال نقش خود پاسخگو هستند. فروشندگان را نسبت به معیارهای ارزیابی تعیین شده پاسخگو نگه دارید. به طور مشابه، از فروشندگان برای بازخورد و بینش آنها در مورد سلامت روابط تجاری سوال کنید.

مدیریت موثر فروشندگان خارجی یک فرآیند مداوم است که نیاز به تعادل بین نیازهای سازمان و شرکای شما دارد. وقتی این نیازها با هم هماهنگ باشند، رابطه شانس خوبی برای موفقیت دارد. ممکن است فروشندگان خارجی در مورد موارد بالا همکاری نکنند. بدانید زمان آن رسیده که به دنبال یک شریک جدید باشید.

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

فروشندگان خارجی

برچسب‌ها:,