مشکلات حقوقی احتمالی انعقاد قرارداد با شرکت ها ی خارجی

مشکلات حقوقی احتمالی انعقاد قرارداد با شرکت ها ی خارجی

مشکلات حقوقی ممکن است هنگام انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی پیش بیاید. در زندگی تجاری امروزی، شرکت ها نیاز به خرید کالاها و خدمات طرفین مقیم خارج از کشور و همچنین فروش کالاها یا خدماتی که در خارج از کشور تولید می کنند یا میانجیگری، در تمامی این فرآیندهای خرید و عرضه دارند.

به این ترتیب، دو شرکت با ملیت‌های مختلف با انعقاد قراردادهایی تحت نام‌ها و موضوعات مختلف مانند قراردادها، توافق‌ها، مصالحه‌ها، بازسازی و پروتکل‌ها، تحت یک زمینه مشترک گرد هم می‌آیند. انعقاد قرارداد با طرف های خارجی ممکن است مشکلات و موانع حقوقی را که ممکن است در آینده به وجود آیند، به همراه داشته باشد.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

مشکلات حقوقی احتمالی انعقاد قرارداد با شرکت ها ی خارجی

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

مشکل زبان مورد استفاده در قرارداد با شرکت های خارجی

قراردادهای مغایر با موازین الزامی قانون باطل تلقی می شود. وقتی صحبت از قواعد ضروری به میان می آید، قوانین کشور باید به طور کلی در نظر گرفته شوند. به عبارت دیگر، مواردی که مغایر با یک قاعده الزامی در هر یک از احکام قوانین باشد، باطل تلقی می شود و حتی ممکن است منجر به ابطال کلی قرارداد شود. بنابراین به یاد داشته باشید که حما قرارداد را به زبان رسمی کشور نیز منعقد کنید. قراردادی که از سوی دو طرف امضا شده باشد.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

مسئله حقوقی و حل اختلاف قابل اجرا در قرارداد

یکی از مفاد مورد مذاکره در هنگام انعقاد قرارداد با خارجی ها در نقطه قانون و اختیار جمع آوری شده است تا در صورت تعارض در رابطه اعمال شود. هر یک از طرفین می‌خواهند قانون و دادگاه‌های صالح یا رویه داوری خود را در کشور خود اتخاذ کنند. یا در مواردی که توازن بین طرفین برابر است، می‌توانند تعیین کنند که قواعد داوری بین‌المللی (ICC) می‌تواند در یک کشور اعمال شود. کشوری که با در نظر گرفتن شیوه های تجاری خاص این بخش می تواند مستقل تر در نظر گرفته شود. اگر تعیین قانون و اختیار اعمال شده در رابطه حقوقی با عنصر خارجی به صورت کتبی همراه با قرارداد صورت نگیرد، دادگاه کشور «نزدیک‌ترین قانون و مرجع» را ارزیابی می‌کند.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

در این زمینه، مجدداً باید تأکید کرد که اگرچه هر یک از طرفین می‌خواهند قانون کشور خود و دادگاه‌های صالحه را برتر بدانند، اما مشکلات ابلاغی که می‌تواند برای طرف خارجی از دادگاه‌ها یا دفاتر اجرایی کشور انجام شود و اجرای قوانین این تصمیمات پس از آن ( درخواست مجدد به کشور طرف خارجی برای اجرا شدن)، پروسه ای طولانی می طلبد که به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. وجود توافق دوجانبه با کشور مربوطه یا کنوانسیون بین المللی مشترکی که آن کشور عضو آن است، منجر به کوتاه شدن روند نمی شود و نبود اینها به خودی خود یک مشکل جداگانه است.

مسئله حقوقی و حل اختلاف قابل اجرا در قرارداد

هزینه های ابلاغ، دادرسی و قضاوت

لازم به ذکر است که اطلاع رسانی خارج از کشور به همراه هزینه ترجمه و پست بسیار پرهزینه خواهد بود. باید آدرس طرف خارجی که با آن رابطه تجاری دارید و عنوان و سایر اطلاعات متمایز طرف مقابل (شماره ثبت تجاری و …) را از ابتدا به درستی تعیین کرده، بررسی و انجام دهید. مطمئن شوید که آنها در طول رابطه تجاری به روز هستند.

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

موضوع اجرا در قرارداد با شرکت های خارجی

تصمیمی که به نفع دعوی و/یا پیگیری یا پس از فرآیند داوری در یک اختلاف ناشی از یک رابطه تجاری گرفته می شود به این معنی نیست که این تصمیم به خودی خود قابل اجرا است. در مرحله بعد برای اجرای این تصمیم یعنی قابل اجرا بودن باید به دادگاه های ذی صلاح طرف خارجی مربوطه مراجعه و رای اجرائی اتخاذ شود.

اجرای مستقیم نتیجه دادرسی و دعاویی که شما علیه یک طرف خارجی اقامه خواهید کرد به تنهایی امکان پذیر نیست. بنابراین طرف خارجی مستلزم مراجعه به دادگاه های کشور است.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

امضا در میان ارائه دهندگان

از آنجایی که هر دو طرف مقیم کشورهای مختلف هستند، می توانند قرارداد را جداگانه امضا کنند. قرارداد باید بین تهیه کنندگان و یا حداقل با اخذ امضای مرطوب از طریق پست فیزیکی با بررسی مجوزها منعقد شود. توصیه می‌کنیم پیام‌های ایمیلی را که با طرف مقابل تأیید کرده‌اید، به عنوان مدرک نگه دارید.

در نتیجه، در مواجهه با مشکلاتی که در بالا سعی کردیم به طور خلاصه بیان کنیم؛

در مواردی که کالا و خدمات را به شرکتی مقیم خارج از کشور عرضه می‌کنید که با روش پرداخت نقدی یا پیش‌پرداخت کار می‌کند:

به وقت قرار داد با شرکت های خارجی، تا حد امکان از واریز پیش پرداخت خودداری کنید.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

برای تعیین آدرس طرف خارجی که با آن رابطه تجاری دارید:

نشانی مقیم و عنوان طرف مقابل و سایر اطلاعات متمایزکننده (شماره ثبت تجاری و غیره) از ابتدا، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها در طول روابط تجاری به روز هستند.

انجام تحقیق در مورد وضعیت مالی طرف مقابل را فراموش نکنید. زمانی که قانون و دادگاه را اختیار می کنید، در صورت امکان باید با وکیلی که از قوانین آن محل مطلع است، مشورت کنید.

در هنگام قرار داد با شرکت های خارجی:

اگر قرار است قرارداد در ایران اجرا شود، حتما باید قرارداد را به زبان فارسی منعقد کنید، در صورت اختلاف، زبان فارسی برتری خواهد داشت.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

قرارداد با شرکت ها ی خارجی

برچسب‌ها:,