سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) چیست؟

سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) چیست؟

سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) چیست؟ برای شرکت‌هایی که می‌خواهند در خارج از کشور گسترش پیدا کنند، دانستن اینکه چگونه سرمایه‌گذاری را دریافت کنند و برای این کار چه کاری انجام دهند، اهمیت حیاتی دارد. ما از شما می خواهیم که هنگام سرمایه گذاری در خارج از کشور، تمام دانش مورد نیاز خود را داشته باشید. به همین دلیل، در این محتوا در مورد چگونگی سرمایه گذاری در یک کشور خارجی صحبت خواهیم کرد.

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

قبل از وورد به بازار جهانی از مورد اعتماد بودن طرف مقابل خود برای تجارت اطمینان حاصل کنید. بارها تاکید کرده ایم که شناخت شرکت های طرف قرار داد بسیار مهم است. کارشناسان ما در شرکت استعلام و اعتبارسنجی ولیدیفای اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی را در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین می توانید با کمک ولیدیفای از اعتبارسنجی و استعلام فروشنده و مشتری خارجی باخبر شوید.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا FDI با استفاده گسترده از آن چیست؟

سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی سرمایه گذاری است که توسط یک شرکت یا فرد در یک کشور برای مقاصد تجاری در کشور دیگر انجام می شود. بنابراین سرمایه گذاری مستقیم خارجی چگونه صورت می گیرد؟ معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک سرمایه‌گذار عملیات تجاری خارجی ایجاد می‌کند. سهام یک شرکت خارجی را در اختیار دارد یا دارایی‌های تجاری خارجی را به نفع خود به دست می‌آورد. اما در اینجا یک تمایز مهم وجود دارد. سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی با سرمایه گذاری پرتفوی متفاوت است. در سرمایه گذاری پرتفوی سرمایه گذار فقط سهام شرکت های خارجی را خریداری می کند.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی معمولاً بیش از یک سرمایه‌گذاری صرف را شامل می‌شوند. مهمترین ویژگی سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی این است که فرآیند تصمیم گیری یک شرکت خارجی را به طور موثر کنترل می کند یا حداقل به طور قابل توجهی بر آن تأثیر می گذارد.

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

روش های سرمایه گذاری مستقیم خارجی

سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیز می تواند به روش های مختلفی انجام شود. مانند افتتاح یک شرکت تابعه یا شرکت فرعی در یک کشور خارجی. کنترل یک شرکت خارجی موجود. یا کنترل آن از طریق ادغام یا سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت خارجی.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

آستانه سرمایه گذاری بلاواسطه با بهره کنترلی، طبق دستورالعمل های تعیین شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، حداقل ۱۰ درصد سهام در یک شرکت خارجی است. با این حال، قوانین می توانند انعطاف پذیری در این اصول نشان دهند.

انواع سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی

انواع سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی

البته هیچ نوع واحدی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی وجود ندارد. سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی به صورت افقی، عمودی و کنگلومرا طبقه بندی می شود. سرمایه گذاری بلاواسطه افقی به سرمایه گذاری در یک شرکت خارجی اطلاق می شود که همان نوع فعالیت تجاری در کشور خود با شرکتی که در آن فعالیت می کند دارد. به عنوان مثال، یک تولید کننده تلفن همراه که شعبه ای از فروشگاه خود را مثلا در چین افتتاح می کند.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

سرمایه گذاری بلاواسطه عمودی به سرمایه گذاری هایی اطلاق می شود که توسط سرمایه گذارانی انجام می شود که با کسب و کار اصلی آنها متفاوت است. اما همچنان به تجارت اصلی مرتبط است. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدی ممکن است از یک شرکت خارجی برای تامین قطعات یا مواد اولیه لازم برای فرآیند تولید، سرمایه گذاری دریافت کند.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

از سوی دیگر، سرمایه گذاری خارجی به سبک کنگلومرا، سرمایه گذاری است که توسط یک شرکت یا فرد در شرکتی انجام می شود که به تجارت فعلی آنها در کشور خود مرتبط نیست. در این نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری به شکل سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت خارجی که قبلاً در حال فعالیت است، می‌شود، زیرا سرمایه‌گذار وارد بخشی می‌شود که تجربه قبلی با آن نداشته است.

در مورد اعتبارسنجی شرکت های خارجی بدانید.

تاثیر سرمایه گذاری بلاواسطه خارجی

سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی و قوانین حاکم بر آن‌ها می‌تواند برای استراتژی رشد یک شرکت بسیار مهم باشد. بهترین مثال برای این وضعیت احتمالا اپل است. اپل، یک شرکت مستقر در ایالات متحده، در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که ۵۰۷٫۱ میلیون دلار برای افزایش تلاش های تحقیق و توسعه خود در چین، که سومین بازار بزرگ پس از آمریکا و اروپا محسوب می شود، سرمایه گذاری خواهد کرد.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

در زمان اعلام این خبر، درآمد اپل در بازار چین ۱۲ درصد کاهش داشت. وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۱۷، اقتصاد چین به ترتیب ۱۱ درصد و ۲۰٫۴ درصد رشد داشته است. بزرگترین دلیل این افزایش، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بود که تولید و خدمات محصولات با فناوری پیشرفته کشور را هدف قرار می داد.

مثال:

در هند، یکی دیگر از بازارهای مهم، مقررات قانونی در مورد سرمایه گذاری مستقیم خارجی کشور را بسیار راحت کرد. خرده‌فروشی مارک‌دار اکنون می‌تواند ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را بدون تأیید دولت دریافت کند. مقامات گفتند این تصمیم تمایل اپل را برای افتتاح یک فروشگاه فیزیکی در بازار هند تسهیل کرد.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

برچسب‌ها:, , , ,