تجارت الکترونیک : تهدیدها و خطرات

تجارت الکترونیک : تهدیدها و خطرات

تهدیدها و خطراتی که در تجارت الکترونیک باید در نظر گرفته شود را در این محتوا بیان می کنیم. امروزه تجارت الکترونیک یکی از مهمترین ابزارهای دستیابی به مشتریان فردی و شرکتی برای انواع کسب و کارها می باشد. در این مقاله تهدیدات و خطراتی را که باید هنگام فروش با تجارت الکترونیک از آنها آگاه باشید را توضیح می دهیم.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

دنیای دیجیتال نه تنها شامل فرصت ها، بلکه دام هایی است که توسط افراد بدخواه تهیه شده است. وقتی صحبت از تجارت به میان می‌آید، هکرهای سایبری مشتاق می شوند. هنگام سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک برای کسب و کار خود، باید اقدامات احتیاطی را در برابر تهدیدات فنی و غیر فنی انجام دهید.

در مورد اعتبارسنجی شرکت های خارجی بدانید.

تهدیدهای فنی تهیه شده توسط مجرمان سایبری نه تنها امنیت سایت تجارت الکترونیک شما، بلکه امنیت تمامی سیستم های شرکت شما را نیز تهدید می کند. در تهدیدات فنی، ممکن است هدف فقط گرفتن و استفاده از اطلاعات نباشد.

رایجترین خطرات تجارت الکترونیک

گاهی اوقات، حملات می توانند برای اهدافی مانند متوقف کردن سرور اینترنتی شما که سایت تجارت الکترونیکی شما روی آن اجرا می شود، آلوده کردن سیستم های شما به ویروس و قرار دادن سیستم های شما تحت کنترل سیستم های ربات سازماندهی شوند. یکی از تهدیداتی که به عنوان یک حمله فنی انجام می شود و مشتریان را بیشتر مضطرب می کند، سرقت کارت اعتباری و اطلاعات شخصی است. امروزه دو مورد از رایج ترین و مخرب ترین تهدیدها برای سیستم ها وجود دارد:

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

حملات انکار سرویس:

نرم افزارهای جاسوسی که توسط اشخاص ثالث به صورت بی صدا بر روی سیستم های شما قرار می گیرد، می تواند سیستم شما را به ابزاری برای حمله غیرقانونی تبدیل کند. یکی از راه‌های نصب این جاسوس‌افزار مهندسی اجتماعی نام دارد. حملات با این نرم‌افزار حملات انکار سرویس منتشر می‌شود.

کدهای مخرب:

این کدها که زندگی میلیون ها نفر را در دنیای اینترنت تحت تاثیر قرار می دهند، ویروس ها و کرم های کامپیوتری هستند. نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

زیرساخت دیجیتال خود را دست نخورده نگه دارید

کارت اعتباری، آدرس، شماره هویت و غیره که خریداران برای خرید از سایت های تجارت الکترونیک باید ارائه کنند. خطر دریافت اطلاعات توسط اشخاص ثالث در حین انتقال از طریق اینترنت به عنوان موضوع دیگری است که باید از نظر امنیت در تجارت الکترونیک مورد ارزیابی قرار گیرد.

شما مسئول امنیت هر گونه اطلاعاتی هستید که مشتریان شما از طریق اینترنت وارد سیستم شما می کنند. مهمترین آنها اطلاعات کارت اعتباری است که مشتریان شما برای خرید در سایت تجارت الکترونیک شما ارائه می دهند.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

نه تنها کارت های اعتباری، بلکه رمز عبور مشتریان شما، اطلاعات شخصی و غیره نیز در سیستم ذخیره شده است. اطلاعات نیز باید محافظت شود تا در حین نقل و انتقالات الکترونیکی توسط دیگران ضبط نشود (انتقال اطلاعات کارت اعتباری بین سیستم شرکت و سیستم بانک، انتقال رمز مشتری بین رایانه مشتری و سیستم شرکت). پروتکل امنیتی SSL (Secure Socket Layer) برای اطمینان از امنیت اطلاعات استفاده می شود.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

رایجترین خطرات تجارت الکترونیک

گواهی امنیتی دریافت کنید

پروتکل SSL؛

انتقال رمزگذاری شده اطلاعات را در طول جریان داده بین دارنده کارت، شرکت و بانک فراهم می کند. بنابراین، حتی اگر اطلاعات در دست شخص دیگری باشد، از رمزگشایی (یعنی استفاده از آن) جلوگیری می شود. زیرا رمزگذاری شده است. محرمانه بودن اطلاعات کارت و امنیت خرید تضمین می شود. گواهینامه های SSL توسط شرکت های متخصص امنیت تجارت الکترونیک فروخته می شود.

انکار پراکنده سرویس و کدهای مخرب نیز از جمله تهدیدهای فنی هستند که باید مراقب آنها باشید. استفاده از فایروال ها به عنوان راهی برای جلوگیری از تبدیل سیستم های شما به سیستم های روباتی و محافظت از آنها در برابر ویروس ها و کرم های کامپیوتری برجسته است.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

فایروال؛

می توان آن را نرم افزار و سخت افزاری تعریف کرد که شبکه کامپیوتری شرکت را از شبکه های خارجی به خصوص اینترنت جدا می کند. این دیوار سیستم های کامپیوتری شرکت را در برابر حملات امنیتی داخل و خارج شرکت محافظت می کند. همچنین از تهدیداتی مانند ارسال فایل های خاص شرکت از طریق ایمیل جلوگیری می کند.

فایروال ها ترافیک بین سیستم داخلی و سیستم های خارجی را کنترل می کنند. استفاده غیرمجاز و دیالوگ های مشکوک را بررسی می کنند. تنظیمات لازم روی فایروال توسط متخصصان فناوری اطلاعات در پروتکل های تعیین شده توسط شرکت انجام می شود.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

تهدیدات غیر فنی

این ایده که بیشتر تهدیدات در تجارت الکترونیک فنی هستند کاملاً رایج است. بنابراین اقدامات احتیاطی کافی در برابر تهدیدات غیر فنی انجام نمی شود. این نوع تهدیدها مهندسی اجتماعی نامیده می‌شوند. به عنوان مثال، ایمیلی که به آدرس ایمیل شما ارسال می شود با تصویری که توسط تیم فنی شرکت ارسال شده و حاوی برنامه ای است برای بستن یک آسیب پذیری شناسایی شده، ممکن است در واقع خود تهدید باشد.

یک تهدید غیرفنی، اما از نظر فنی احتیاطی نیز در احراز هویت ظاهر می شود. در تجارت الکترونیک، خریدار و فروشنده نمی توانند از هویت یکدیگر مطمئن باشند. زیرا بدون اینکه یکدیگر را ببینند به تجارت می پردازند. این یک مشکل هویتی برای مشتری ایجاد می کند. که آیا سایت تجارت الکترونیک یک سایت واقعی است یا خیر.

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

محافظت در برابر تهدیدات غیر فنی

بسیاری از آسیب‌پذیری‌های ناشی از عامل انسانی را می‌توان با ویژگی‌های مهندسی اجتماعی به طور مخرب مورد سوء استفاده قرار داد. البته باید احتیاطات را رعایت کرد. در اینجا چند کار برای جلوگیری از مهندسی اجتماعی وجود دارد:

  • کارکنان شما باید در مورد امنیت سیستم آموزش ببینند
  • سیاست های شرکت در مورد ایمنی باید ایجاد شود و همه کارکنان باید مطلع شوند
  • سیستم ها باید در داخل شرکت مجاز باشند
  • اینکه چه کسی به کدام منابع دسترسی دارد باید مشخص شود
  • همه پرسنل باید بدانند و درک کنند که کدام اطلاعات باید در شرکت باقی بماند
  • پرسنل شرکت باید هر از گاهی در برابر ریسک مهندسی اجتماعی آزمایش شوند
  • رمز ورود به سیستم تحت هیچ شرایطی نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

تجارت الکترونیک

برچسب‌ها:,