با این ۱۰ نکته خطرات تجارت خارجی را به حداقل برسانید

با این ۱۰ نکته خطرات تجارت خارجی را به حداقل برسانید

با این ۱۰ نکته خطرات تجارت خارجی را به حداقل برسانید. آیا شرکت شما از استراتژی جهانی شدن پیروی می کند؟ گسترش بین المللی فرصت های بی پایانی را به ارمغان می آورد. آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که صادرات دارند، بهره‌وری خود را به طور متوسط ۳۴ درصد در سال اول افزایش می‌دهند. همچنین در مقایسه با شرکت‌هایی که تمرکز محلی دارند، احتمال دوام آنها در بلندمدت بیشتر است. شرکت ولیدیفای برای شروع کسب و کار شما، همراهتان است. تضمین ما، تجارت امن است. با اعتبار سنجی شرکت ها، مشتریان و فروشنده های خارجی خدمت گذار شما هستیم. در ادامه این محتوا با ما همراه باشید.

در مورد استعلام مشتری خارجی بخوانید.

۱۰ نکته در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطرات تجارت خارجی

با این حال، باید بر این واقعیت تأکید کنیم که تجارت خارجی با خطراتی همراه است. ارز، اعتبار، مالکیت معنوی، حمل و نقل، تدارکات، اخلاق … شما در طول این سفر با چیزهای زیادی درگیر خواهید شد. آگاهی از این خطرات و انجام اقداماتی برای به حداقل رساندن آنها، موفقیت مدیریت تجارت بین المللی برند شما را تضمین می کند.

مطمئن شوید که محصولات شما مجاز به توزیع هستند

آیا مجاز به تجارت با محصولات خود در کشور مربوطه هستید؟ به عنوان مثال، اتحادیه اروپا مقررات سختگیرانه ای دارد که از واردات بسیاری از کالاها از چین جلوگیری می کند. هر کشوری قوانین خود را دارد که تجارت شما باید به آنها احترام بگذارد. در غیر این صورت، زمان و منابع زیادی را برای برنامه ریزی یک پروژه توسعه غیرممکن هدر خواهید داد. شما می توانید با مطالعه قوانین و مقررات مربوطه و یا تماس با خدمات گمرکی با قوانین آشنا شوید.

در مورد بررسی اطلاعات مشتری خارجی بخوانید.

بر جنبه های حقوقی گسترش تجارت تمرکز کنید

هر کشوری قوانین خاص خود را در مورد مشاغل خارج از کشور دارد. قانونگذاران چارچوب قانونی و شرایط را برای مشتریان FF، فروش و ویژگی های مربوط به صنعت تعیین می کنند. مهم است که از همه این جزئیات آگاه باشید. هنگام طراحی استراتژی خود و تهیه پیش نویس قراردادهای اولیه، باید مطمئن شوید که در چارچوب قانونی کشوری که برند را در آن گسترش می دهید، بمانید. علاوه بر این، شما باید از اختلافات قانونی احتمالی و راه حل های آنها آگاه باشید. اکثر صاحبان مشاغل در کشورهای مربوطه وکیل استخدام می کنند. یک وکیل از کشور شما نیز می تواند ارتباط برقرار کند و جزئیات مورد نیاز را به شما بدهد.

در مورد امنیت تجارت بین الملل بدانید.

بیمه حمل و نقل را دریافت کنید

همه چیز روی کاغذ خوب به نظر می رسد. شما هزینه های تولید، حمل و نقل، بازاریابی، فروش و سایر موارد مربوط به فروش کالاهای خود را در خارج از کشور در نظر می گیرید. اما خطری وجود دارد که صاحبان مشاغل اغلب فراموش می کنند: آسیب در هنگام حمل و نقل. ممکن است اقلام در حین حمل شکسته یا گم شوند. محموله شما ممکن است به موضوع سرقت یا حتی خرابکاری تبدیل شود. تصادفات و آلودگی در طول حمل و نقل همیشه اتفاق می افتد. اگر بیمه خوبی برای حمل و نقل خود دریافت نکنید، در خطر از دست دادن پول زیادی هستید.

بیمه مناسب ارزان نیست. برای دریافت بهترین پیشنهاد برای حمل و نقل بین المللی باید با چندین آژانس صحبت کنید. توصیه می‌کنیم از بهترین برنامه‌های مالی برای برنامه‌ریزی همه هزینه‌ها، از جمله بیمه در یک دوره زمانی طولانی‌تر، استفاده کنید. این برنامه ها به شما کمک می کنند بودجه مناسبی را محاسبه کنید. قیمت نهایی را تعیین کنید که فضای زیادی برای ضرر باقی نمی گذارد.

در مورد اعتبار سنجی شرکت های خارجی بدانید.

همه چیزهای مرتبط با ارز را در نظر بگیرید

هنگام برنامه‌ریزی تامین مالی تجارت خارجی، ارز رسمی کشور خود را هدایت می‌کنید. شما روی ارزیابی ریسک های مربوط به اعتبار تمرکز می کنید. اما به عنوان اکثر صاحبان مشاغل، ممکن است یک چیز را فراموش کنید: تبدیل ارز ممکن است باعث ضرر نیز شود.

در مارس ۲۰۲۰، ارزهای بازارهای نوظهور با زیان ۳۰ درصدی مواجه شدند. این چیزی است که هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند. با این حال، می توانید حرکت ارزهای مربوطه را تجزیه و تحلیل کنید. و ضررهای احتمالی را تخمین بزنید. برای انجام این ارزیابی ها ممکن است لازم باشد با یک متخصص مالی کار کنید.

در مورد استعلام شرکت های خارجی بدانید.

خطر حمایت گرایی را ارزیابی کنید

حمایت گرایی تجاری، سیاستی برای حفاظت از صنایع داخلی در برابر تهاجم خارجی است. به عنوان مثال، اگر کشوری خاص صنعت آسیاب آرد داخلی را تحریک کند، سهمیه واردات، تعرفه و سایر مشکلات را بر تجار خارجی اعمال خواهد کرد. دولت‌ها این کار را انجام می‌دهند. زیرا نمی‌خواهند محصولات خارجی قیمت‌های بازار را کاهش دهند و صنایع داخلی را دچار مشکل کنند.

اگر برای قرار گرفتن در معرض جهانی برنامه ریزی می کنید، باید در مورد این سیاست ها بیاموزید. شما باید هزینه های اضافی را در نظر بگیرید. بنابراین قیمت نهایی واقعی را ارزیابی خواهید کرد. آیا برای سطح زندگی کشور مربوطه قابل قبول خواهد بود؟

ثبت نام و علائم تجاری شرکت

هنگام انجام تجارت در خارج از کشور، خطر نقض حقوق مالکیت معنوی برند دیگری را دارید. شما می توانید با ثبت نام و علائم تجاری خود از آن جلوگیری کنید. اگر این روند بدون مزاحمت پیش رفت، می توانید با خیال راحت محصولات را در بازار مربوطه عرضه کنید. برای کاهش خطرات تجارت خارجی ثبت نام شرکت را فراموش نکنید.

در مورد بررسی اطلاعات ثبتی شرکت های خارجی بدانید.

10 نکته در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطرات تجارت خارجی

خطر تغییر محیط بازار را در نظر بگیرید

هیچ وضعیت بازاری برای همیشه ثابت و سفت و سخت نیست. شما یک استراتژی کلی ایجاد خواهید کرد که مبتنی بر مدیریت ریسک بین المللی است. اما مهم نیست که چقدر خطرات احتمالی و شرایط آینده را به خوبی پیش‌بینی می‌کنید. نمی‌توانید ۱۰۰% مطمئن باشید که آن را به درستی انجام داده‌اید. شرکت شما باید به طور مداوم استراتژی را بررسی کند و با تغییر شرایط بازار، تنظیمات لازم را انجام دهد.

استانداردهای اخلاقی خارجی را ارزیابی کنید

هنگام ارائه محصولات خود در بازار جهانی، باید به استانداردهای اخلاقی متفاوتی که با آنها روبرو خواهید شد فکر کنید. به عنوان مثال، برخی کشورها فرهنگ گیاهخواری پر رونقی دارد. ممکن است ایده خوبی نباشد که گیاهان را در آنجا معامله کنید. پس در مورد آداب و رسوم و شرایط اجتماعی در کشوری که قصد توسعه شرکت خود را دارید به خوبی مطلع شوید.

در مورد اعتبار سنجی مشتری خارجی بدانید.

سرمایه گذاری زمان و منابع روی همکاری

صاحبان مشاغل اغلب نیاز به دریافت مشاوره جامع از طریق همکاری با وکلای خارجی و خدمات دولتی را نادیده می گیرند. آنها می خواهند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند. یا به سادگی فراموش می کنند که گرفتن اطلاعات داخلی قبل از گسترش بین المللی بسیار مهم است.

باید با کارشناسانی صحبت کنید که قوانین و مقررات را توضیح دهند. ممکن است به کارشناسان مالی از خارج از کشور نیز نیاز داشته باشید. علاوه بر این، شما باید با افراد داخلی که بازار را می شناسند و می توانند به شما در ایجاد شبکه ای محکم از ارتباطات کمک کنند، همکاری کنید.

در مورد بررسی اطلاعات شرکت های خارجی بدانید.

با آداب و رسوم تجارت خارجی آشنا شوید

ممکن است به یک رویکرد مستقیم و دوستانه با کمی طنز در رفتار شما باشد. اما در یک کشور خارجی، چنین رویکردی ممکن است غیر جدی یا حتی توهین آمیز تلقی شود. تفاوت های بین فرهنگی عامل اصلی موفقیت تجارت خارجی است.

هنگام ورود به بازار جدید باید با آداب تجارت آشنا شوید. شما می توانید این اطلاعات را به صورت آنلاین پیدا کنید. اما بهترین کار این است که یک مشاور تجاری از کشور مورد نظر استخدام کنید. شما از کسی که منطقه هدف و آداب ارتباطی در صنعت خاص را می شناسد، راهنمایی مناسب دریافت خواهید کرد.

فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور نیز مهم است. تا جایی که ممکن است بیاموزید. تا بتوانید مکالمه سازنده ای را با شرکای احتمالی شروع کرده و حفظ کنید.

در مورد بررسی اطلاعات فروشنده خارجی بدانید.

تجارت خارجی یک تلاش پیچیده است

این یک تجربه ارزشمند برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار خواهد بود. با رویکرد صحیح، برند خود را به سمت رشد قابل توجهی سوق خواهید داد. باید تحقیقات اساسی را در مورد خطراتی که در طول توسعه با آن مواجه خواهید شد، انجام دهید. این فرآیندی است که نیاز به برنامه ریزی کامل دارد. بنابراین عجله نکنید.

خطرات تجارت خارجی

برچسب‌ها:, ,